FAQ

Askarruttaako puhelimen huolto mieltäsi? Anna meidän auttaa.

Täältä löydät vastaukset useimpiin puhelimen huoltoon liittyviin kysymyksiin. Voit myös ottaa yhteyttä lähimpään myymäläämme, niin vastaamme kysymyksiisi henkilökohtaisesti.


Puhelin rikki, mitä teen?

Korjaamme mm. Apple (iPhone, iPad), Blackview, Google, Huawei, Honor, LG, Motorola, Nokia, Oneplus, Oukitel, Samsung, Sony, Doro ja Xiaomi laitteita. Voit tarkistaa etukäteen huollon hinnan hinnastostamme, valitsemalla valikosta ensin puhelimesi merkin ja mallin nähdäksesi mallikohtaisen korjaushinnat. Voit tuoda laitteen huoltoon myymäläämme tai toimittaa sen meille postitse. Postin kautta toimitettuun huoltohintaan lisätään 5 euron toimitusmaksu.


Kauanko puhelimen korjaus kestää ja tarvitseeko minun varata aika?

Meille ei tarvitse varata aikaa. Oli tarpeesi sitten uusi näyttö, uusi akku tai lasin vaihto, hoidamme nämäkin kuntoon myymälöissämme usein jopa odottaessa. Huoltoaika riippuu vaihdettavasta osasta, varaosan saatavuudesta sekä huoltojonon tilanteesta. Voit tuoda laitteen meille myymälään ja saat tarkan korjausajan ennen huollon aloittamista tai voit ottaa etukäteen meihin yhteyttä.


Miten voin toimittaa puhelimen huoltoon?

Voit tuoda puhelimen meille korjaukseen myymäläämme (Helsinki, Lahti tai Hämeenlinna) tai voit toimittaa sen meille postitse.


Millaisen takuun myönnätte korjauksille?

Myönnämme korjaukselle ja siinä käytetyille varaosille 36 kuukauden mittaisen työtakuun, poislukien akku. Akulle myönnämme kuuden (6) kuukauden takuun. Kastuneen tai vääntyneen laitteen korjaamiseen emme myönnä työtakuuta. Mikäli laite tulee työtakuuhuoltoon korjaamme sen veloituksetta tai mikäli laitetta ei voida korjata, johtuen esimerkiksi varaosien saatavuudesta hyvittämme alkuperäisen korjauksen hinnan. Takuu ei koske käyttäjän itse aiheuttamia vaurioita tai käyttökulumia. IP-luokiteltujen laitteiden huolloissa emme voi taata että laitteen IP-luokitus ja tiiviys säilyy.


Käytättekö korjauksissa alkuperäisvaraosia?

Käytämme huolloissamme alkuperäisiä tai alkuperäistä vastaavia laadukkaita osia.


Jos haluan korjata laitteen itse, niin voinko tilata teiltä varaosan ja työkalut?

Kyllä, voit tilata varaosat, työkalut ja tarvikkeet suoraan verkkokaupastamme puhelinshop.fi


Voinko saada vakuutuksesta korvausta?

Useimmissa tapauksissa kyllä. Toimita laite huoltoomme korjattavaksi. Korjatun laitteen mukana saat huoltoraportin ja kuitin, joiden avulla voit tehdä vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöllesi ja ilmoittaa korjauksen kokonaiskustannuksen. Vakuutusyhtiösi maksaa korvauksen koti- tai matkavakuutusehtojesi mukaisesti suoraan sinulle.


Laitteessa on takuunalainen vika, miten pitäisi toimia?

Jos laitteesi on Oukitel tai Blackview (Oy Udda Finland Ltd:n maahantuoma), niin korjaamme nämä merkit valmistajan takuuseen ja voit tuoda laitteen meille suoraan myymälään tai  toimittaa sen meille postitse.

Muiden merkkien kohdalla suositeltavaa on kääntyä suoraan jälleenmyyjän puoleen takuuhuoltoon liittyvissä asioissa.


Onko laitteeni tiedot turvassa?

Laitteesi tiedot ovat turvassa huollon ajan. Emme poista tai kajoa niihin. Mutta kuitenkin suositeltavaa on aina ottaa varmuuskopio laitteen tiedoista ennen huoltoon lähettämistä, emme vastaa laitteen kadonneista tiedostoista.


Puhelimen akku ei kestä, puhelin sammuilee, missä vika?

Mikäli puhelin sammuu kylmässä tai akkua joutuu lataamaan usein, on laitteen akku rikki tai muusta syystä saavuttanut elinikänsä lopun. Vaihdata uusi akku puhelimeesi huoltopisteessämme tai lähetä puhelin meille akun vaihtoon. Voit myös tilata uuden akun verkkokaupastamme puhelinshop.fi ja vaihtaa akun itse puhelimeesi (mallista riippuen saattaa vaatia erikoistyökaluja laitteen avaamiseksi ja akun irroittamiseksi).

iPhone laitteissa voit tarkastaa akun kunnon puhelimen asetuksista kohdasta Akku -> Akun kunto (vaatii iOS 11.3 ohjelmistoversion tai uudemman). Mikäli laite ilmoittaa akun kunnoksi alle 90%, kannattaa akun uusimista jo harkita. 


Laitteeni kastui, miten toimin?

Sammuta puhelin, älä yritä käynnistää tai ladata laitetta. Laite kannattaa tuoda tarkistettavaksi huoltopisteeseemme tai toimittaa se meille postilla. Korjauksen kustannusarvion pystymme kertomaan vasta, kun olemme tutkineet laitteen vauriot. Ja jos ette halua korjauttaa laitetta, niin veloitamme tekemästämme työstä hinnastomme mukaisesti kustannusarvion 25 euroa.

Kastuneen laitteen korjaukselle emme myönnä työtakuuta.


En löytänyt puhelinmallia tai puhelimessa olevaa vikaa hinnastostanne?

Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme tai tulla poikkeamaan myymäläämme, niin tarkistamme onko puhelimenne korjattavissa ja paljonko korjaus maksaa. Meiltä löytyy todella laaja varaosavalikoima, myöskin vielä vanhoihin puhelinmalleihin, joten todennäköisesti saamme laitteesi vielä korjattua.


Onnistuuko teillä tietojen siirto vanhasta puhelimesta uuteen?

Kyllä, tietojen siirto onnistuu kaikissa meidän myymälöissämme.


Puhelin tippui ja näyttö hajosi, ostin jo uuden puhelimen, mutta voinko saada siirrettyä tiedot vanhasta rikkinäisestä puhelimesta tähän uuteen puhelimeen?

Kyllä voit, tervetuloa huoltopisteeseemme, niin tutkitaan onko ja miten mahdollista saada tiedot siirrettyä vanhasta rikkinäisestä puhelimesta uuteen.



Huollamme Doro , Microsoft , Nokia , Apple , Samsung , Sony , HTC , Huawei , Oneplus, Xiaomi ja LG matkapuhelimet sekä tabletit. Ammattitaitoiset puhelinkorjaajamme vaihtavat rikkoontuneet osat, herättävät laitteesi uudelleen toimintaan, auttavat valitsemaan parhaat lisätarvikkeet sekä kierrättämään vanhan laitteesi ympäristöä kunnioittaen. Lue lisää